۲ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۴۰

مسجد جامعی:

آیین نامه نامگذاری معابر پایتخت نیاز به بازنگری دارد

آیین نامه نامگذاری معابر پایتخت نیاز به بازنگری دارد

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جریان نام گذاری برخی از خیابان‌ها و معابر پایتخت گفت: آیین نامه نام گذاری معابر نیاز به بازنگری دارد و تهران با دستورالعمل‌های قدیمی راه به جایی نمی‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجدجامعی در جریان جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر تهران با اشاره به تغییر نام برخی از کوچه‌ها و خیابان‌های تهران گفت: تهران هویت دارد و بسیاری از اسم‌ها قراردادی نیست. اگر ما به جایی پونک می گوییم به خاطر طبیعتش است یا نام ونک به خاطر درختان این منطقه بوده یا در منطقه سرچشمه، چشمه‌ای بوده و یا سنگلج که سنگ‌هایی به صورت رج رج بوده و در آن آب پخش می کردند این اسامی همه ریشه دارد و باید به ریشه‌ها توجه کرد.

وی ادامه داد: آیین نامه نامگذاری خیابان‌های پایتخت نیاز به بازنگری دارد و با این آیین نامه راه به جایی نمی ‌بریم. اگر بخواهیم هویت و تاریخ شهرمان استوار باشد باید در آن بازنگری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه دکتر صفارزاده گفت: این خانم یکی از بانوان برجسته ما هستند که جا دارد مکانی را در شان ایشان نامگذاری کنیم.

علیرضا دبیر نیز با انتقاد از برخی از نامگذاری‌ها گفت: بهتر است قبل از نامگذاری اسامی آسیب شناسی شوند و مخالفان و موافقان توسط سامانه‌های مردمی شهرداری رسیدگی شود.

معصومه آباد عضو شورای شهر تهران در کمیته نامگذاری گفت: طبیعی است که هر نامی موافق و مخالف داشت باشد و مطمئناً بعضی هستند که در برابر تغییرات مخالفت می کند اما مهم آن است که این تغییرات منطق داشته باشد و تمام این اسامی براساس آیین نامه‌ها است.

دانشجو با رد منطق آباد گفت: ما در مورد همه چیز قانون داریم پس دیگر چه نیازی به بحث‌های ما در شورا است. باید نامگذاری‌ها براساس مقتضیات زمان باشد و باید منطق درستی داشته باشیم که نامی را بعد از 10 سال تغییر می‌دهیم.

وی ادامه داد:‌این درست نیست که هر کسی در هر منطقه‌ای زندگی می کند نامش را بر آن محدوده بگذاریم.

آباد در واکنش به سخنان دانشجو گفت: نامگذاری مکان‌ها براساس زندگی فرد یکی از روش‌های نامگذاری است و ما نمی‌توانیم سلیقه‌ای و شکلی در این زمینه عمل کنیم.

در ادامه این جلسه حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورا نسبت به ترک‌های بوستان نهج‌البلاغه هشدار داد و گفت:‌ در دیداری که به همراه اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی داشتیم نسبت به ناپایداری و شیب‌های این پارک هشدار دادیم که لازم بود پایدارسازی آن انجام شود اما میلیاردها تومان صرف این کار شد اما این بوستان با همان مشکلات به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به گزارشات مردمی در خصوص ترک‌های پارک نهج‌البلاغه گفت: کمیسیون عمران در این زمینه مشاورانی گرفت و قرار شد با همکاری شهرداری در سال 90 این مشکلات برطرف شود اما همچنان تغییرات قابل توجهی در این زمینه رخ نداده است و بخش‌هایی از این  پارک به خطرآفرین بودن برای شهروندان بسته است.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر احداث تونل در ادامه بزرگراه حکیم گفت: براساس اخبار تا یک ماه دیگر کارگاه این تونل تجهیز می شود اما باید تاکید کنیم اولویت کار ما نباید تونل سازی باشد.

شکیب با اشاره به هزینه های ایجاد یک تونل دو کیلومتری در این محدوده گفت: درست است که ما در تونل سازی تبحر پیدا کرده‌ایم اما باید اولویت کاری و بودجه‌ای خود را بر روی مترو متمرکز کنیم.

وی با تقدیر از پروژه‌ صدر- نیایش گفت: این پروژه‌ها، پروژه‌های ارزنده‌ای هستند اما از شهرداری درخواست می کنم سال آینده را سال اولویت به مترو قرار دهد زیرا درخواست و نیاز مردم استفاده از مترو است.

در ادامه حسابرسی مستقل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای سال مالی منتهی 88 بررسی و مورد تایید اعضای شورای شهر قرار گرفت.

کد خبر 1726629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha